نوع طرح پژوهش آمیخته
سطح ترکیب
جهتگیری زمانی
تأکید بر رویکردها
مثال
طرح ترکیبی جزئی همزمان
جزئی (ترکیب در مراحل محدود)
همزمان
وزن یکسان
بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بین دانشجویان با استفاده از امتیازهای کمی(امتحانها) و یادداشتهای کیفی (آزمودارهای کلاسی) به صورت همزمان .
طرح ترکیبی کامل همزمان
کامل (ترکیب در همه مراحل)
همزمان
وزن یکسان
مطالعه رابطه بین نگرش معلمان ریاضی (کمی) و تحلیل کیفی راهبردهای آموزشی با ترکیب دادهها در مراحل تحلیل و استنباط .
طرح ترکیبی کامل متوالی
کامل
متوالی
وزن یکسان
تقسیم معلمان به گروههای بر اساس پاسخهای کمی، سپس مقایسه نتایج با دادههای کیفی برای بررسی دلایل موفقیت دانشآموزان .
طرح ترکیبی کامل متوالی با وزن ناهمسان
کامل
متوالی
وزن ناهمسان (کیفی > کمی )
استفاده از مصاحبههای کیفی و گروههای متمرکز در مرحله اول، سپس پرسشنامه کمیدر مرحله دوم با تأکید بیشتر بر دادههای کیفی .
طرح ترکیبی نسبی همزمان با وزن برابر
نسبی
همزمان
وزن یکسان
بررسی کیفیت زندگی بیماران پس از پیوند مغز استخوان با مقایسه دادههای کمیو کیفی بهصورت همزمان و وزن برابر .
طرح ترکیبی نسبی همزمان با وزن نابرابر
نسبی
همزمان
وزن ناهمسان
مطالعه بر روی رفتار خشونتآمیز نوجوانان با اولویت بیشتر به دادههای کمی(پرسشنامه) و دادههای کیفی (مصاحبه) .
طرح ترکیبی نسبی متوالی با وزن برابر
نسبی
متوالی
وزن یکسان
پژوهش بلندمدت سلامت روان نوجوانان با استفاده از مصاحبههای کیفی، نظرسنجیهای کمیو مداخلات تجربی در مراحل مختلف .
طرح ترکیبی نسبی متوالی با وزن نابرابر
نسبی
متوالی
وزن ناهمسان
بررسی ترس از سقوط در سالمندان با اولویت به دادههای کمیدر مرحله اول و تحلیل کیفی در مرحله دوم .
طرح تحولمحور
کامل
متنوع
وزن ناهمسان (کیفی غالب)
بررسی تأثیر سیاستهای آموزشی بر نابرابری جنسیتی با ترکیب آمارهای کمیو روایتهای کیفی برای حمایت از تغییرهای اجتماعی .
طرح تو درتو (نیمرخی)
جزئی
همزمان یا متوالی
وزن ناهمسان
در یک پژوهش کمی(آزمایش بالینی)، جمعآوری دادههای کیفی محدود (مصاحبه با بیماران) برای درک تجربه شخصی از درمان .